perjantai 17. kesäkuuta 2016

RIPPIJUHLISSA

Viime sunnuntaina oli minun pikkuveljen rippijuhlat. Kuvia ei ollut ihan niin paljoa kuin olin ajatellut, kamera kun meinaa juhlissa unohtua sitten pöydälle. Haluaisin sellaisen pienemmän kameran jota olisi helppo kuljettaa mukana, mutta jolla saisi kuitenkin hyviä kuvia. Tällä hetkellä ei ole kuitenkaan rahaa kameraan, sillä olen lähdössä reissuun. Olen yrittänyt pehmittää äitiä ja iskää ostamaan uuden kameran, mutta vielä ei ole sellaista näkynyt...

Asuna juhlissa mulla oli H&M:n musta mekko ja mustat korkkarit olisko Skopunktenista ostettu. Hiukset meni jotenkin tosi sotkuisen näköiseksi, mutta ei voi mitään…

Juhlat oli tosi kivat ja ruoka oli hyvää. Illalla olisi ollut vielä kaverin rippijuhlat, mutta ei saatu sinne kyytiä. Se harmitti, mutta mentiin sitten seuraavana päivänä rääpiäisiin ja viettämään aikaa rennoissa meiningeissä kavereiden kanssa.

torstai 5. toukokuuta 2016

HELSINKI

Oltiin mun kaverin Marikan kanssa Helsingissä muutama viikko sitten. Otettiin tosi paljon kuvia, joten ajattelin jakaa reissun teidän kanssa. :)
Me lähdettiin perjantaina vähän aikaisemmin koulusta, ja lähdettiin bussilla kohti Helsinkiä. Äitin täti oli meitä Kampissa vastassa, jätettiin pikkusisko hänen kaverinsa matkaan, ja lähdettiin bussilla äidin tädin luokse, jossa oltiin yötä. Perjantai-ilta oltiin hänen kämpällä, juteltiin isomummin kanssa ja otettiin rennosti.
Lauantai lähettiin Helsingin keskustaan. Oli tosi kiva sää, aurinko paisto ja oli lämmin. Me käveltiin ensin meren rantaan ja käytiin Kaivarin Kanuuna, nimisellä kirpparilla. Sitten kierreltiin keskustan kaupoissa ja käytiin syömässä Picnicissä. Illemmalla ennen kun aurinko kerkesi laskea mentiin vielä käymään Tuomiokirkolla. Mä en ole ikinä käynyt siellä ja olihan se ihan hieno. :) Istuttiin portailla, syötiin karkkia, nautittiin maisemista ja otettiin vähän kuvia.

Sunnuntai käveltiin vesisateessa kauppakeskus Kaareen. Onneksi suunniteltiin keskustaan meno lauantaksi, sillä ei olisi ollut kiva rämpiä siellä vesisateessa. Kaaressa kierreltiin hieman kauppoja ja mentiin sitten kämpälle syömään. Illalla lähti bussi kohti kotia.

Oli kyllä tosi kiva reissu, kiitos Marikalle matkaseurasta! ;)

maanantai 28. maaliskuuta 2016

KEVÄT

Kevät tulee jo kovaa vauhtia, tiet on jo sulat ja lumikasat sulaa hurjaa vauhtia! Mutta missäs minä olen ollut? No, syitä hiljaisuuteen on monia. Ei ole oikein ollut inspiraatiota kirjoitella. Olen miettinyt, onko koko blogin kirjoittamisessa mitään järkeä, mutta tulin siihen tulokseen, että se tuo kivaapiristystä ja vaihtelua arjen keskelle. Joten täällä sitä taas ollaan. :)
Myös kunnon kuvanmuokkausohjelman puuttuminen on iso ongelma. Olen ennen muokannut kuvat tabletilla, mutta nyt tabletti ei oikein kunnolla toimi. Pitäisi etsiä tietokoneelle, joku hyvä muokkausohjelma. Jos jollain on ehdotuksia, niin saa kertoa!
Koeviikko lähestyy, mikä tarkoittaa että kohta alkaa viimeinen jakso. Sitten on kesäloma. :) Minulla on ensi jakso todella rankka, mutta toivottavasti siitä selviää.:/  Onneksi yksi kursseista on liikunta, joten se tuo vähän vaihtelua ainaiseen lukemiseen. :)

Valoisaa kevään jatkoa kaikille! :)

sunnuntai 17. tammikuuta 2016

MÄEN LASKUSSA

Moi! Kävin eilen ottamassa vähän aurinkoisia kuvia :) No ei niistä kovin aurinkoisia tullut, koska aurinko meni pilveen melkein heti:/ Mutta kyllä näistä silti iha hyviä tuli :)
Ihana kun tuli tuota lunta ihan kunnolla! Pääsee laskemaan mäkeä ja kaikkea:) Itse en kyllä ole vielä kerennyt laskea, kun otin eilen vain kuvia:) Ja sitten kun olin ottanut kuvat oli jo niin kylmä että  ei pystynyt jäädä enää ulos. Kuvatessa tulee kyllä ihan hirmu nopeesti kylmä, varsinki sormet on heti ihan jäässä. No eilen olikin aika paljon pakkasta;)
Nyt ei oikein kirjoitus suju joten jätän tekstin tähän:) Toivottavasti tykkäätte kuvista!

sunnuntai 10. tammikuuta 2016

JOULULOMA

Terve taas! Joululoma on ohi ja pari päivää on jo kouluakin käyty. Loma sujahti ohi enkä kerennyt mitään tännekkään kirjoittelemaan. Minun on pitänyt koko tämän viikon tulla kirjoittelemaan, mutta on ollut niin paljon tekemistä että en vain ole kerinnyt.
Mutta sitten aiheeseen joululoma meni hyvin. Olin oikeastaan koko loman kotona perheen kanssa. Uuden vuoden olin serkkujen kanssa, käytiin Matkuksessa ja muutaman kerran kylässä mm. mummin luona. Luisteltiin, syötiin hyvin ja nukuttiin hyvin. ;) Minun piti loppu lomasta tehdä muutamia koulu juttuja, mutta ei se maailmaa kaatanut. :)
Nyt alkaakin taas arki ja kouluhommat painaa jo päälle. Meillä on koeviikko taas kuun lopussa. Miten se voi olla jo kohta vastahan se edellinen oli?? Mutta kaipa tästä selvitään. Onneksi päivä alkaa pikku hiljaa pidentyä niin jaksaa paremmin kouluakin. Yritän saada tehtyä erillistä postausta jouluaatosta ja ehkä edellisestä vuodesta, mutta en lupaa mitään, sillä kuten jo sanoin on minulla aika paljon koulujuttuja tulossa.

Nauttikaa talvesta ja pitäkää hauskaa! :)

maanantai 7. joulukuuta 2015

TAKAISIN LUMEEN

Moi! Koeviikko ohi ja meni ihan hyvin. Olen melko tyytyväinen kaikkiin numeroihin, mitä nyt pari numeroa vähän harmittaa:) Lumet suli tuli takaisin ja suli taas... Saisi talvi jo tulla:/ Tässä olisi kuitenkin kuvia siitä kun oli vielä lunta:) Kuvat ovat kuitenkin hieman harmaita ja pimeitä, kun ei tuo aurinko ole näyttäytynyt hirveästi tässä viime aikoina.

Kiitos Alida ja Jessika (Jessikan blogiin tästänäistä kuvista:)

Sunnuntaina juhlittiin 98 vuotiasta Suomea! Menimme aamulla mummin luokse, katsottiin Tuntematon sotilas ja mummi laittoi meille juustotarjottimen eli juustoja, pipareita, hedelmiä ja suklaata.:) Sitten äitin piti lähteä kuoro harjoituksiin ja minä menin mukaan kuuntelemaan ja muut kävi sillä aikaa hakemassa pitsaa:) Kotona syötiin pitsaa ja katsottiin Linnan juhlia. Oli kyllä kiva päivä, hieman erilainen kuin yleensä, mutta vaihtelu tekee hyvää:) Minulla oli kamera mukana koko päivän, mutta en saanut aikaiseksi ottaa yhtään kuvaa. Aina ei vain muista tai jaksa;)
Joulu tulee nopeaa tahtia ja hirveästi on vielä tekemistä ennen lomaa. Yritän kuitenkin tehdä jotain joulu aiheisia postauksia tänne. Saa nähdä mitä saa aikaiseksi;)

sunnuntai 22. marraskuuta 2015

PIKKUJOULUT

Ekat pikkujoulut vietetty:) Oli ihanan jouluinen tunnelma kun oli lunta ja kaikkee.  Ne oli siis iskän puolen suvun pikkujoulut. Ilta meni nauraen, syöden ja laulaen:) Myös pukki piipahti paikalla;)
Pikkujoulukausi tuli tänä vuonna aloitettua kyllä melko aikaisin, mutta eikai sillä niin väliä;)
Jessika ja Helmiina jäivät siitä meille yöksi ja käytiin heidän kanssaan aamulla kuvailemassa lumisissa maisemissa. En kuitenkaan nyt jaksanut alkaa muokkaamaan kuvia, joten niitä tulee sitten myöhemmin.:) Toivotaan että nämä lumet nyt pysyisivät ja tulisi kunnon pakkaset.:)